Derde blog 21-03 t/m 17-04

17 april 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden sinds mijn laatste blog! Tijd lijkt hier alleen maar sneller te gaan. We zijn al over de helft! :O

Ik ben vergeten te schrijven in mijn vorige blog dat het water tekort in de hand te houden is op dit moment. Day zero (de dag dat er geen water door de kranen komt) is opgeschoven naar volgend jaar. Dit is dus positief :)

Op dit moment ben ik volledig bezig met mijn scriptie. Dit houdt in dat ik interviews aan het doen ben en transcriberen (volledig uittypen). Ik vind dit niet zo erg, omdat de interviews enorm interessant zijn. Tijdens het interview met de stichter van het weeshuis heb ik verhalen gehoord die ik nooit voor mogelijk gehouden had.

Verder heb ik mijn reis naar victoria falls geboekt. Dit is een 20 daagse reis per truck/bus via Namibie, Botswana en Zimbabwe naar Victoria Falls. Dit is een reis die ik alleen ga doen en ik heb er super veel zin in! In het foto album van deze blog, kunnen jullie de route zien!

Wat heb ik allemaal gedaan de afgelopen maand? Enorm veel, zoals iedere keer, haha.

Ik ben naar Mama Africa geweest, dit is een Afrikaans restaurant met live muziek en ze serveren hier wild. Ik heb krokodil gegeten. Enorm lekker!!

Uiteraard ben ik ook naar het strand geweest. We proberen naar zoveel mogelijk verschillende stranden te gaan. Ze zijn allemaal even prachtig. Dit strand heette Llandudno.

Het weekend van 23 en 24 maart, ben ik op stap geweest (dus zaterdag niks gedaan) en zondag zijn we naar een waterval gehiked in de Harold Porter National Botanical Garden. Dit was een prachtige korte hike met een prachtig uitzicht (zie mijn profielfoto op facebook).

Het paasweekend zijn we met een groepje van 6 naar Cederberg geweest voor een overnachting. We zouden maar 1 nacht blijven in 2 huisjes, maar we pasten met ons 6en in 1 huis. Als we gebruik maakte van 1 huis, mochten we een nacht extra gratis verblijven in de accomodatie. Dit hebben we natuurlijk gedaan. Op zaterdag zijn we aangekomen in Cederberg en hier gaan zwemmen bij de dam. Wat er nog van over was dan want we konden goed zien wat de droogte hier betekende. Boeien die ver op het strand lagen, die normaal in het water moeten liggen bijvoorbeeld. Ook op de GPS zagen we overal water, maar in werkelijkheid was er niks anders dan zand.

'S avonds hebben we een braai gehad (Zuid-Afrikaanse BBQ), spelletjes gespeeld en naar de sterren gekeken.

Op zondag gingen we bij Forest station een hike doen naar een waterval. Dit viel voor mij niet mee. Op een bepaald moment heb ik ook opgegeven. Ik vond het zo zwaar om met de groep mee te lopen en ik wilde ze niet de hele tijd laten stoppen. Ik ben duidelijk niet zo fit als andere mensen. Ik heb opgegeven en zou terug gaan. Op dat moment kreeg ik appjes van mijn moeder en Caitlyn, hierdoor heb ik toch doorgezet en op mijn eigen tempo ben ik naar boven gelopen. Ik was zo trots dat ik boven was gekomen! Niet alleen een fysieke grens die ik hier heb verlegd, maar de grootste grens was de mentale. Het uitzicht had ik niet willen missen!!

Op maandag wilde we ook nog vanalles doen, maar 1 van de auto's hield ermee op. Wij hadden Hyundai i10's, terwijl je voor zo een wegen eigenlijk 4x4 auto's moet hebben.. Slim van ons, gelukkig vielen we stil op een weg waar veel campeerders langs kwamen en een stel aardige Zuid-Afrikanen schoten ons meteen te hulp. We wilden vanalles doen, maar uiteindelijk hebben we alleen gereden de hele dag. Het kan ook hier niet allemaal soepel verlopen!

Het weekend erna ben ik gaan surfen voor de eerste keer! Ik ben absoluut verliefd geworden op surfen, het is geweldig om te doen. Het is me ook daadwerkelijk gelukt om op het surfboard te staan, terwijl ik dacht dat dit me nooit ging lukken. Hierna ben ik met een huisgenootje bij Kalky's gaan eten. Dit is een soort visbraai restaurant aan een haven dicht bij Muizenberg. De vis hier is heerlijk en vers. Erg genoten van deze dag.

Afgelopen weekend was ook erg leuk. Een vriend uit Frankrijk speelt rugby en hij mocht zijn eerste wedstrijd spelen bij de Universiteit van Cape Town, dus we zijn hem gaan supporteren. Ik snap er nog altijd helemaal niks van, maar het was wel leuk om een keer te zien. Het lijkt me ook super pijnlijk om te spelen, maargoed.

Zaterdag zijn we naar Lungi's bed and breakfast geweest. Lungi is een vrouw die komt uit de wijk Khayelitsha. Je kunt haar boeken voor een nacht en dan kan je bij haar thuis blijven slapen. Wat een ervaring! We liepen door de wijk en iedereen kwam met ons praten, knuffelen, begroeten. Ik heb hier echt van genoten. Voelde ik me onveilig? Nee, absoluut niet. Ik voelde me veiliger daar, dan dat ik me voel in de wijk binnen Kaapstad waar ik woon. Iedereen daar is familie en dat merk je heel goed. We werden door Lungi en haar gezin met open armen ontvangen en we hebben 's avonds samen met de familie gegeten. Koken kunnen ze hier wel! Het was heerlijk.

Op zondag zijn we naar Mzoli's geweest. Dit is een braairestaurant dat in Guguletu ligt. Dit is een andere township van Kaapstad. Hier kan je vlees kopen, dat je brengt naar de braai en in een grote tent kan je gezellig zitten met toeristen en locals. De sfeer is erg relaxed en heb hier ook enorm van genoten. Hierna zijn we weer gaan surfen in Muizenberg.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn blogs te lezen! Ik laat me verrassen door de avonturen die ik hier nog ga beleven!

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen en tot snel!

xxx Rosalie xxx

1. Trudy weusten:
    26 april 2018
    Hey roos

Ben jaloers wat je al allemaal hebt gedaan ik had het nooit gedurfd. Ben blij dat t goed gaat daar met je. Mis je tot snel dan gaan we 🍻🍻.😘😘😘trudy